Clustering and Association Modeling Using IBM SPSS Modeler (v18) (0A047G)

 
Moyens Pédagogiques :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Réalisation de la formation par un formateur agréé par l’éditeur
  • Formation réalisable en présentiel ou en distanciel
  • Mise à disposition de labs distants/plateforme de lab pour chacun des participants (si applicable à la formation)
  • Distribution de supports de cours officiels en langue anglaise pour chacun des participants
    • Il est nécessaire d'avoir une connaissance de l'anglais technique écrit pour la compréhension des supports de cours
Moyens d'évaluation :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
  • Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences

Who should attend

Modelers, Analysts

Prerequisites

• Experience using IBM SPSS Modeler • A familiarity with the IBM SPSS Modeler environment: creating models, creating streams, reading in data files, and assessing data quality • A familiarity with handling missing data (including Type and Data Audit nodes), and basic data manipulation (including Derive and Select nodes)

Course Objectives

Clustering and Association Modeling Using IBM SPSS Modeler (v18) introduces modelers to two specific classes of modeling that are available in IBM SPSS Modeler: clustering and associations. Participants will explore various clustering techniques that are often employed in market segmentation studies. Participants will also explore how to create association models to find rules describing the relationships among a set of items, and how to create sequence models to find rules describing the relationships over time among a set of items.

Course Content

Clustering and Association Modeling Using IBM SPSS Modeler (v18) introduces modelers to two specific classes of modeling that are available in IBM SPSS Modeler: clustering and associations. Participants will explore various clustering techniques that are often employed in market segmentation studies. Participants will also explore how to create association models to find rules describing the relationships among a set of items, and how to create sequence models to find rules describing the relationships over time among a set of items.

Prix & Delivery methods

Formation en salle équipée

Durée
1 jour

Prix
  • France : 700,– €

Actuellement aucune session planifiée