IBM Campaign 9.x Administration (9U05G)

 
Moyens Pédagogiques :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Réalisation de la formation par un formateur agréé par l’éditeur
  • Formation réalisable en présentiel ou en distanciel
  • Mise à disposition de labs distants/plateforme de lab pour chacun des participants (si applicable à la formation)
  • Distribution de supports de cours officiels en langue anglaise pour chacun des participants
    • Il est nécessaire d'avoir une connaissance de l'anglais technique écrit pour la compréhension des supports de cours
Moyens d'évaluation :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
  • Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences

A qui s'adresse cette formation

This intermediate course is for marketing administrators who are responsible for management and administration of marketing campaigns.

Pré-requis

You should complete:

  • Building Campaigns (9U010) or equivalent

Contenu

This course presents a comprehensive view of IBM Campaigns administrative and management tasks, including topics on IBM Campaign architecture, security, configuration, performance, and reports.

If you are enrolling in a Self Paced Virtual Classroom or Web Based Training course, before you enroll, please review the Self-Paced Virtual Classes and Web-Based Training Classes on our Terms and Conditions page, as well as the system requirements, to ensure that your system meets the minimum requirements for this course.

IBM Campaign Architecture

  • How Campaign Works
  • IBM EMM Marketing Suite Architecture
  • IBM EMM Suite - Marketing View
  • Security Architecture
  • Storage Architecture

IBM Marketing Platform Configuration

  • The IBM EMM Marketing Platform and its Functional Components
  • Centralized Configuration
  • Platform Configuration Properties
  • IBM Scheduler
  • Dashboards
  • Rebranding and User Interface Customization
  • Security
  • Security Overview
  • Security Roles
  • Users and Groups
  • Global Security Policy
  • Permissions
  • Resolving Security Permissions
  • Database Security and Flowchart Access
  • Integration with Access Control Systems

IBM Campaign - Specific Configuration

  • Audience Levels
  • Customer Database Data Source
  • User Tables and Table Mapping
  • Contact and Response History Tables for Additional Audiences
  • Campaign Custom Attributes
  • Custom Offer Attributes
  • Offer Templates
  • Campaign Response Types

Performance

  • How Campaign Works - A Closer Look
  • Temp Tables
  • Logs
  • Flowchart Design for Performance
  • Additional Performance Configuration Parameters
  • Database Loader
  • In-Database Optimization
  • Server Administration and Operational Monitoring

IBM Campaign Reports

  • Introduction to Campaign Reports
  • The Reporting Environment
  • The Reporting Model and Package
  • Customizing Reports

Prix & Delivery methods

Formation en salle équipée

Durée
2 jours

Prix
  • France : 1 410,– €

Actuellement aucune session planifiée