Selling Cisco Meraki (SCMRKI)

 

Course Overview

From a business outcome perspective, these highly interactive sales-focused sessions explore key Cisco Cloud Solutions, including their capabilities and the related sales propositions.

We consider how best to engage with customers and to qualify Cisco cloud opportunities to help close deals.

Cisco Meraki - See it, Try it, Buy it. Understanding the Meraki high-velocity sales motion to empower your customers teams with intuitive experiences and scale operations with ease. Meraki’s cloud-managed network makes it a snap.

Moyens Pédagogiques :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Réalisation de la formation par un formateur agréé par l’éditeur
  • Formation réalisable en présentiel ou en distanciel
  • Mise à disposition de labs distants/plateforme de lab pour chacun des participants (si applicable à la formation)
  • Distribution de supports de cours officiels en langue anglaise pour chacun des participants
    • Il est nécessaire d'avoir une connaissance de l'anglais technique écrit pour la compréhension des supports de cours
Moyens d'évaluation :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
  • Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences

Course Objectives

  • Overview the benefits of a cloud solution.
  • To build awareness & confidence in the sales and customer-facing teams to open-up new conversations about Meraki cloud-managed solutions.
  • To identify business drivers that justify a Meraki cloud-managed approach.
  • To understand what the Meraki proposition represents to IT/OT and the Net-Sec team and how it interacts with the business.
  • How to position Meraki to customers.
  • To consider the customer and partner benefits of offering a Meraki Managed Service.
  • What trigger questions to ask key customer stakeholders to help qualify Meraki opportunities and where the best insertion points are.
  • Strategies to overcome objections.
  • Where to find additional sales resources.
  • How to demo the highlights of a Meraki solution.

Prix & Delivery methods

Formation en ligne

Durée
1 jour

Prix
  • sur demande

Actuellement aucune session planifiée