Service Request Management Essentials (Cloud) (SRMEC)

 

Course Overview

In the Service Request Management Essentials training for Cloud, participants will learn how to set up a knowledge base for customer self-service and how to automate common tasks to streamline the request process. You will learn best practices to reduce requests and improve your request process.

Participants will learn how to improve their customer service by streamlining the inquiry process and reducing service requests.

Learn hands-on how to set up and configure Jira Service Management for Service Request Management ITSM practices. Learn how to create a self-service knowledge base, automate common tasks, and how best practices can improve your service request management process.

This training covers both IT and business use cases and includes enterprise service management practices.

The goal of the training is to be able to use Jira Service Management, including Insight, for asset management and Confluence for knowledge management. After this training, participants will be able to create and interpret Jira Service Management reports to gain insights to improve their processes.

Moyens Pédagogiques :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Réalisation de la formation par un formateur agréé par l’éditeur
  • Formation réalisable en présentiel ou en distanciel
  • Mise à disposition de labs distants/plateforme de lab pour chacun des participants (si applicable à la formation)
  • Distribution de supports de cours officiels en langue anglaise pour chacun des participants
    • Il est nécessaire d'avoir une connaissance de l'anglais technique écrit pour la compréhension des supports de cours
Moyens d'évaluation :
  • Quiz pré-formation de vérification des connaissances (si applicable)
  • Évaluations formatives pendant la formation, à travers les travaux pratiques réalisés sur les labs à l’issue de chaque module, QCM, mises en situation…
  • Complétion par chaque participant d’un questionnaire et/ou questionnaire de positionnement en amont et à l’issue de la formation pour validation de l’acquisition des compétences

Who should attend

Cloud Service - Project Administrators, Jira Cloud Administrators, Service Team Members, IT Support Managers, Technical Leads, Customer Service Managers, Help Desk Managers.

Prerequisites

Training "Managing Jira Service Projects" or comparable knowledge

Course Content

  • Introduction to Service Request Management
  • Setting up a knowledge base for self-service
  • Automation of Service Requests
  • Automation of Asset Management
  • Best practices for service request management

Prix & Delivery methods

Formation en ligne

Durée
1 jour

Prix
  • sur demande
 

Agenda

Délai d’accès – inscription possible jusqu’à la date de formation
Instructor-led Online Training :   Cours en ligne avec instructeur

Allemand

Fuseau horaire : Heure d'été d'Europe centrale (HAEC)   ±1 heure

Formation en ligne Fuseau horaire : Heure d'été d'Europe centrale (HAEC) Langue : Allemand